come! follow me...

Rabu, 16 Februari 2011

salam maulidur rasul

Assalamualaikum w.b.t
pe khabar semua...
nyaman betul pagi hari maulidul rasul ni kan...
petang pulak hujan...
memang hebat kuasa Allah...

aku sgt2 mengagumi Rasullullah s.a.w.
bagiku...
beliau seorang yg hebat...
subahanallah...
bagaimana baginda ditentang suatu ketika dahulu,
bagaimana baginda dicerca kerana memperjuangkan islam...
besar sungguh pengorbanannya...
tapi mengapa...
orang zaman sekarang,
yg pada ic nya tertera ISLAM sbg agamanya,
tega mencemar islam..
sedih aku membaca akhbar hari ni...
melihat berita di kaca tv...
tentang KETELANJURAN anak 
gadis di malam valenWTH!
apa nk jadi dgn mereka ni...
kenapa masih tidak sedar2 dan serik dgn pe yg
menimpa dunia sekarang...
ada yg ditangkap di hotel murah, dlm kereta,
taman rekreasi...
dgn keadaan yg sgt2 mengaibkan...
xmalu ke dgn ibu ayahmu...
x takut ke dgn azab neraka??
x risau ke dgn balasan yg nyata nnt!
dan aku malu...
melihat anak bangsa aku,
yg selepas lahir diazankan ayhnya
melepak di tempat jin bertandang,
smabil dgn bangganya
menggelekkan pinggul mengikut
rentak lagu lady gagap, justin bibir
dan
meneguk air setan itu!


ya Allah...
x sanggup aku utk menanggung semua ni...
x sanggup aku melihat, anak bangsa
aku sendiri tersasar dr jalan mu...
x sanggup aku melihat
lebih bnyk bayi yg tidak berdosa
ditinggalkan...

ampunkan lah dosaku ya Allah...
jauhkan lah aku dr godaan duniawi ini...
dan rapatkanlah aku padamu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan